כבישים בתכנון ובביצוע

 

צוות תכנית אב לתחבורה, פועל למציאת פתרונות לצמתים אשר אינם מתפקדים כראוי או שתפקודם צפוי להידרדר עקב גידול צפוי במספר המשתמשים.

לבקשת משרד התחבורה ועיריית ירושלים, בדק הצוות את היתכנותן של הפרדות מפלסיות, באמצעות מנהרה או גשר.
במסגרת תכנית זו יזם הצוות את הקמתה של מנהרת כיכר צה"ל, שנפתחה לתנועה בסוף שנת 2004 מתחת לרחוב הצנחנים ומאפשרת תנועה מהירה וזורמת, ללא עיכובים בצומת העמוס של כיכר צה"ל. הצוות יזם ומקדם ביצוע הפרדה מפלסית גם בצומת גינות סחרוב, צומת הגבעה הצרפתית וצומת גולומב. 

 


כביש "הטבעת" מרכז העיר

יעוד הכביש:  להקל על תנועת כלי הרכב הפרטיים ולאפשר להם להגיע במהירות האפשרית למרכז העיר.
תוואי הכביש: הנביאים, כי"ח, אגריפס, אליאש, שמואל הנגיד, המלך ג'ורג', אגרון, שלמה המלך, שבטי ישראל. הכביש הנו דו סטרי, בחלקו דו מסלולי, החובק את מרכז העיר ומאפשר להגיע עם רכב פרטי עד סמוך לרחוב  יפו. לאורך הכביש פזורים 27 חניונים ציבוריים ופרטיים וכן פתרונות חנייה שונים לאורך הרחובות.
מאפיינים: כביש טבעת, ברובו דו מסלולי, לרוב נתיב לכל כיוון.
אורך הכביש: 3.75 ק"מ
מצב סטטוטורי: פעיל
צפוי  להיפתח לתנועה: פתוח לתנועה
עלות מוערכת: 105 מיליון ש"ח (כולל פיתוח סביבתי, ריהוט רחוב, תאורה וכו').

חזור לראש הדף



כביש גבעת משואה-אורה

יעוד הכביש:  השלמת ציר מזרח מערב בדרום ירושלים                                                 
תוואי הכביש: המשך רחוב קוליץ בגבעת משואה וחיבורו לצומת אורה
מאפיינים: כביש דו מסלולי, אשר אינו עובר בשכונות מגורים
אורך הכביש: 1 ק"מ
מצב סטטוטורי: בהליכי אישור
צפוי  להיפתח לתנועה: 2015                                                                                         
עלות מוערכת: 100 מיליון ש"ח


חזור לראש הדף


כביש 4 דרום

יעוד הכביש:  השלמת ציר צפון דרום לאורך של ירושלים
תוואי הכביש: המשך כביש בגין לכיוון גילה  דרך בית צפאפה וחיבור לכביש 60 (כביש המנהרות לגוש עציון)
מאפיינים: כביש תלת נתיבי לכל כיוון, ממוחלף עד צומת כביש 60
אורך הכביש: 4.03 ק"מ
מצב סטטוטורי: לקראת סיום אישור בועדות התכנון
צפוי  להיפתח לתנועה: 2014                                                                                                          
עלות מוערכת: 750 מיליון ש"ח

חזור לראש הדף


כביש 16

יעוד הכביש:  כניסה חדשה לדרום מערב ירושלים מכביש מס' 1                                                     
תוואי הכביש: מחלף מוצא- מוצא עילית -פי גלילות- שני נתיבים לכיוון כולל מנהרה ממוצא עילית עד פי גלילות.
פי גלילות – מנהרת יפה נוף-מחלפון נחל רבידה גשר ברוחב 2 נתיבים לכל כיוון + רמפות לכביש העלייה לגבעת שאול (דרך רחוב יוסף וייץ)
מנהרה פי גלילות עד אחרי המרכז הרפואי שערי צדק – מנהרה ברוחב 2 נתיבים לכל כיוון
המרכז הרפואי שערי צדק – חיבור חדש לרחוב בייט – כביש בעל 2 נתיבים לכל כיוון + צומת מרומזר לרחוב בייט
רחוב בייט-מחלף גבעת מרדכי – כביש 2 נתיבים לכל כיוון המתחבר למחלף הקיים בין כביש 4 לרחוב בייט
מאפיינים: כביש מרובה מנהרות, דו מסלולי, ממוחלף לכל אורכו. תוכנן באופן שימזער את הפגיעה בנוף
אורך הכביש: 4 ק"מ
מצב סטטוטורי: מאושר להתנגדויות בוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות)
צפוי  להיפתח לתנועה: 2020
עלות מוערכת: 1.2 מילארד ש"ח

חזור לראש הדף


 

כביש 20

יעוד הכביש:  הכביש מקשר את שכונת פסגת זאב מרכז לכביש 4 בצפון
תוואי הכביש: חלק ראשון – משדרות משה דיין עד בית חנינה
חלק שני – מדרך בית חנינה למחלף עם כביש 4
חלק שלישי – מחלף עם כביש 4 צפון
מאפיינים: שני נתיבים לכל כיוון + הפרדה
אורך הכביש: חלק ראשון – 1.15 ק"מ (בנוי)
חלק שני – 1.1 ק"מ
מצב סטטוטורי: חלק ראשון – בוצע
חלק שני – הוצא למכרז
צפוי  להיפתח לתנועה: 2011                                                                                      
עלות מוערכת: 120 מיליון ש"ח

חזור לראש הדף


כביש 21

יעוד הכביש:  כביש מאסף מקביל לדרך רמאללה. ישרת את הבנייה המתוכננת בשועפאת ובבית חנינה
תוואי הכביש: מתחיל בדרום דרך יגאל ידין (כביש 9), עובר מערבית לשכונת רמת שלמה ומתחבר אליה, חוצה את כביש 20, מגיע עד עטרות
מאפיינים: כביש חד מסלולי, מאסף עירוני, כולל חניות.
אורך הכביש: 5.85 ק"מ
מצב סטטוטורי: מאושר
צפוי  להיפתח לתנועה: לקראת 2020, ייתכן וחלקים יפתחו מוקדם יותר
עלות מוערכת: אין אומדנים

 חזור לראש הדף



כביש 22

יעוד הכביש:  מאפשר גישה מהירה בין השכונות החרדיות הצפוניות: רמת שלמה, סנהדריה, עזרת תורה, גוש 80, קריית בעלזא ורוממה
תוואי הכביש: מצומת רמת שלמה-יגאל ידין לצומת מלון רמת תמיר
מאפיינים: כביש ובו שני נתיבים לכל כיוון
אורך הכביש: 1 ק"מ
מצב סטטוטורי: מאושר
צפוי  להיפתח לתנועה: לקראת 2020
עלות מוערכת: אין אומדנים

 חזור לראש הדף


כביש 39 (בינעירוני)

יעוד הכביש:  חיבור בית שמש ויישובי דרום הארץ לירושלים
תוואי הכביש: צומת האלה – כביש 367 שני נתיבים לכל כיוון, כולל מנהרות וגשרים לאורך התוואי
כביש 367 – כביש 375 שני נתיבים לכל כיוון, כולל מנהרות וגשרים לאורך התוואי
כביש 375 – טבעת מערבית שני נתיבים לכל כיוון, כולל מנהרות וגשרים לאורך התוואי
טבעת מערבית – כביש 4 דרום  שני נתיבים לכל כיוון, מחלף עם כביש  4 דרום
מאפיינים: דו מסלולי, כולל ריבוי גשרים ומנהרות בשל הרגישות הנופית של התוואי בו עובר הכביש. בעתיד אמור להתחבר מצומת האלה לכביש 6
אורך הכביש: 23.85  ק"מ
מצב סטטוטורי: כל הקטעים מאושרים, מלבד קטע הטבעת המערבית
נדרש אישור של המועצה הארצית לתכנון ובנייה
צפוי  להיפתח לתנועה: 2030
עלות מוערכת: 3 מיליארד ש"ח

 חזור לראש הדף



הפרדה מפלסית הגבעה הצרפתית

יעוד הכביש:  הפרדה מפלסית בין כביש 1 הבינעירוני לכביש 9 העירוני
תוואי הכביש: כניסה למנהרה לפני צומת הגבעה הצרפתית ויציאה אחרי שדרות משה דיין לכביש מעלה אדומים (כביש מס. 1)
מאפיינים: מנהרה דו נתיבית, נתיב לכל כיוון
אורך הכביש: 1.3 ק"מ מנהרה
מצב סטטוטורי: לפני אישור ועדה מקומית
צפוי  להיפתח לתנועה: 2013
עלות מוערכת: 180 מיליון ש"ח

 חזור לראש הדף



כביש ראס אל עמוד - הר חומה

יעוד הכביש:   כביש מחבר לשכונות במזרח העיר, חלקו לשיקום וחלקו לסלילה חדשה
תוואי הכביש:

חלק ראשון: מדרך יריחו למעלה זיתים דרומה על תוואי הכביש האמריקאי
חלק שני: אמור להיות מקביל לכביש המערכת לאורך גדר ההפרדה מתחבר למעבר מזמוריה

מאפיינים: מאושר ככביש עירוני, דו סטרי, חד נתיבי.
אורך הכביש: לא סופי
מצב סטטוטורי: חלק צפוני מאושר סטטוטורית, חלק דרומי עדיין לא מאושר
צפוי  להיפתח לתנועה: לא ידוע
עלות מוערכת: לא ידוע

 חזור לראש הדף


רמפת א- זעים מחלף הזיתים

יעוד הכביש:   רמפה שמקשרת את כביש מעלה אדומים לגבעה הצרפתית
תוואי הכביש:

חיבור מכיוון צפון למערב, חלק ממחלף הזיתים השלם

מאפיינים: רמפה
אורך הכביש: 400 מטר
מצב סטטוטורי: תב"ע בהכנה
צפוי  להיפתח לתנועה: לא ידוע
עלות מוערכת: 5 מליון ש"ח

 חזור לראש הדף


 

דרונט בניית אתרים